2013 actie #2: rafting @ Rio Futaleufú - Reisverslag uit Futaleufú, Chili van Doris Furcic - WaarBenJij.nu 2013 actie #2: rafting @ Rio Futaleufú - Reisverslag uit Futaleufú, Chili van Doris Furcic - WaarBenJij.nu

2013 actie #2: rafting @ Rio Futaleufú

Door: Doris Furcic

Blijf op de hoogte en volg Doris

13 Januari 2013 | Chili, Futaleufú

Gehuld in een wetsuitpak inclusief schoenen die een maat te klein zijn, een reddingsvest en een helm die mijn hoofd beschermt, zit ik met een peddel in mijn handen op de opblaasbare boot. Met gespitste oren probeer ik aandachtig naar de instructies van mijn Peruvaanse rafting tourguide te luisteren, maar iets leidt me weer af. Mijn zwarte wetsuit trekt de aandacht van de gigantische zwarte muggen, die mijn trekking eerder in Valdivia hebben verknald. Mijn aller-aller-allerbeste vrienden zijn weer terug. Hopelijk laten ze mij en de rest van het team met rust tijdens de rafting op de beste plek van de hele wereld: Rio Futaleufú.

200 Meter voordat het rustige witte water in een brute kracht verandert, oefenen we de tekens, zodat we allemaal de raftingtocht van niveau 4 en 5 (!) overleven. Met de peddels in de lucht, kletterend tegen elkaar en wilde kreten als "vamos!" zie ik het water voor me woest worden. Onze tourguide commandeert ons dat we snel moeten peddelen en we vliegen met de boot over de flinke golven. De neus van onze boot gaat de lucht in, als een stijgende paard en belandt weer ruw in het water.

Als de peddelaar op de tweede rij van de boot, ga ik de strijd aan tegen het brute water. Bij ieder gruwelijk stuk water dat ik een paar meter voor me zie, krijg ik een grote grijs op mijn gezicht en een ik-daag-je-uit-blik in mijn ogen, terwijl ik met alle kracht peddel. Constant probeer ik een goede slag met mijn peddel te slaan, maar meestal raakt mijn peddel alleen de lucht aan. Door even te wachten en tegelijkertijd mijn peddel met de rest van het rafting team in het water te knallen, zijn we weer met de rivier in gevecht. Een avontuur om nooit meer te vergeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 44343

Voorgaande reizen:

19 September 2012 - 17 Maart 2013

Op naar Zuid-Amerika!

Landen bezocht: