Buenos Aires in één schrijfpakketje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Doris Furcic - WaarBenJij.nu Buenos Aires in één schrijfpakketje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Doris Furcic - WaarBenJij.nu

Buenos Aires in één schrijfpakketje

Door: Doris Furcic

Blijf op de hoogte en volg Doris

18 Oktober 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Ha, de drie weken en drie dagen in Buenos Aires zijn al gepasseerd! Deze weken zijn een verzameling van een flinke mik-mak van bezigheden. Lees maar:

Mate met je Argentijnse, Ierse, Braziliaanse, Uruguayaanse en Franse kersverse maten delen op je eerste avond in BA, zes bars op één avond ontdekken met de Pub Crawl club, meerdere keren staren naar het grote stuk vlees op je bord, live tango shows in de straten van San Telmo bekijken maar ook in één van de oudste cafés van BA: bar Tortoni. Live street acts en muzikanten in de creatieve straat Florida spotten en genieten van de act van de lang, zwart, harige entertainer met zijn kleurrijke ogen: ene oog is bruin en de ander blauw, hij houdt ervan om zich te gedragen en te kleden als een vrouw. Samen met zijn gespierde breakdancers en een schreeuwlelijk maken ze een te gekke show voor de daklozen, de welgestelde porteños, de Spaanstalige toeristen en ik.

Ik ga verder: tango privélessen hebben van een 36-jarige onaantrekkelijke Argentijnse tangoleraar met behaarde rug en uitpuilende ogen, La Bomba De Tiempo meemaken waarbij viertien man op hun drums zich laten gaan wat een fantastische, ritmische up-beat verrukking is met blowende Argentijnen om me heen. De lekkerste milkshake met Baileys drinken in 'n goedoude rock & roll tent op Plaza Armenia. Denk ook aan de drie weken Spaanse lessen bij Verbum en Spanglish waar ik mijn Spaans heb kunnen oefenen. De toeristische straten van La Boca spotten zonder het risico te nemen om de andere plekken van La Boca te bezichtigen, want voor je het weet loop je daar met je lege broek- en jaszakken omdat je zonet bent beroofd van je tas, geld én telefoon.

Tot slot kijkend naar een concert van het populaire Argentijnse folklore band Los Quatros De Cordoba in het kantoorgebouw van 'La Presidenta' Christina Kirchner in Casa Rosada. De porteños zingen en klappen mee op de Spaanse ritme en wij, de Belgen Zeynel, Laurence én ik, la-la-la-zingend en subtiel swingend op onze stoel, applaudiseren we met de Argentijnen mee, rrrriba!

Inmiddels heb ik Buenos Aires verlaten voor een semi-cama busrit van 20 uur op weg naar de zuidkapers, zee-olifanten en -leeuwen, pinguïns en soortachtige lama's; de guanacos. Next stop: Puerto Madryn en Puerto Piramides!

  • 18 Oktober 2012 - 09:15

    Aalima:

    Seems like your having a lot of fun.. while we are drowning away in the rain... MISSS YOU!!!

  • 18 Oktober 2012 - 21:23

    Leen:

    Weer een leuk verslag.
    Als je terug bent kan je een mooi boek gaan schrijven.
    Veel plezier nog!!!

  • 18 Oktober 2012 - 23:18

    Frank:

    Dorien! Dat klinkt goed! Ik lees dat je het goed naar je zin hebt daar! Nu lekker op doortocht dus! Nog meer crazy dingen meemaken! Have fun! Lekker gek doen daar!

  • 18 Oktober 2012 - 23:33

    Annick:

    Dorísssima!

    Je bent een geboren schrijfster! Je schrijft bijzonder plastisch en in gedachte zit ik naast je! De dansers, de wijken, het leven op straat! Is je flat nog bevallen? Je ontmoet de hele wereld en je voelt je een met de hele wereld. De wilde Dorísssima! Geniet ervan!! Deze basis kan je je hele verdere leven gebruiken om als een bewaard zonnestraaltje mee te nemen en naar te kijken als het leven wat tegenzit!
    Liefs,
    Annick

  • 23 Oktober 2012 - 03:39

    Doris Furcic:

    Aalima: girls just wanna have fun, right? Ik geniet hier, heerlijk! Tegelijkertijd mis ik je.
    Leen: hoe is het werken bij KPN als je zo mijn avontuurlijke blogs leest? Sorry, ik kon het niet laten om dit te vragen. ;)
    Frank: Frankieboyyy! Ja, ik ben lekker aan het paraderen in Argentinië, zoekend naar avontuur en gezelligheid. Heb ondertussen veel mensen ontmoet, enorm veel Belgen en Nederlanders. En ik ga dooorrrrr! Hoe is je nieuwe job?
    Annick: Muchas gracias por tu complido! Mijn flat is me wel bevallen, ik vond het heerlijk om het voor mezelf te hebben. En Argentinië is te gek! Deze reis zal ik nooit vergeten. Ik koester het al in mijn hart.

    Kus,

    Foetsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 44258

Voorgaande reizen:

19 September 2012 - 17 Maart 2013

Op naar Zuid-Amerika!

Landen bezocht: