Les 1: ¡Hola! ¿Que tal? - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Doris Furcic - WaarBenJij.nu Les 1: ¡Hola! ¿Que tal? - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Doris Furcic - WaarBenJij.nu

Les 1: ¡Hola! ¿Que tal?

Door: Doris Furcic

Blijf op de hoogte en volg Doris

24 September 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Het is 24 september 2012, 21:00 uur Argentijnse tijd. Ik zit op mijn bed in m'n kleine kamer en ik maak de veters van mijn legergroene Palladiums los. Ik ben net "thuis" gekomen. Si, dames en heren, sinds gisteren heb ik m'n eigen appartement in de hippe buurt Palermo in Buenos Aires. Een middle class chique en oh-la-la buurt, jawel, maar mijn appartement (vóóral de badkamer) kan wel een geel lappie met reinigingsmiddel - wash on, wash off - gebruiken. En de vloer? Een stevige zwiep met de dweil. Ik bedank degene die slippers heeft bedacht. Ook de wc-bril-billenbeschermer-tegen-bacteriën is onmisbaar. Ma, bedankt voor de tip! :)

Leo, mijn Argentijnse gay machohuisbaasje van 1.60 m. lang - dit is echt waar, zorgt er voor dat het wordt schoongemaakt en dat de grotere kamer een opknapbeurt krijgt. Ik zou dit appartement met iemand delen, maar ik heb het hele appartement voor mij alleen, dus dan maar meteen de grootste kamer met goed wifi-bereik voor mezelf regelen, toch? 

Zo lang ik ik in dit appartement blijf maffen, heb ik van maandag tot en met vrijdag mijn Spaanse les! Ja chicos, ik heb deze week zelfs privéles omdat ik de enige nieuwkomer ben die geen reet Spaans kan, en de rest is al een stuk verder. Alleen in het appartement en enige studente tijdens de les, whoopaaaa! Misschien dat dit nog de komende weken veranderd.

Echt, het is frustrerend als je geen woord Spaans kan, dus ik spring van vreugde als ik steeds meer van de Spaanse taal leer. Oh ja... en dan denk je dat je aan de andere kant van de wereld amper Nederlanders gaat tegen komen, nou 85% van de studenten zijn Hollanders. Met deze mensen en een Braziliaanse dame "hang" ik rond in Buenos Aires.

  • 26 September 2012 - 23:28

    Miraaa:

    Klinkt goed chicita, je bent lekker veel aan het regelen en doen en dat werpt z'n vruchten af zo te zien:D
    Geniet nog maar van de rust in huis, voordat je de drukke hostels afgaat ;-)
    Succes met de lessen en het huiswerk hehe, maar zal vast wel goedkomen! Is het daar al lekker warm aan het worden? Hier donker, koud, regen dus mis het maar niet!
    Beso y abrazo! Mier

  • 26 September 2012 - 23:29

    Mier:

    Hahah ooops, ik drukte 3x op send en nu staat er 3 keer hetzelfde verhaaltje:P sorry, ik krijg t niet weg:P x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 44256

Voorgaande reizen:

19 September 2012 - 17 Maart 2013

Op naar Zuid-Amerika!

Landen bezocht: