Ushuaiaaa, 'El barco del amor' - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Doris Furcic - WaarBenJij.nu Ushuaiaaa, 'El barco del amor' - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Doris Furcic - WaarBenJij.nu

Ushuaiaaa, 'El barco del amor'

Door: Doris Furcic

Blijf op de hoogte en volg Doris

17 Februari 2013 | Argentinië, Ushuaia

0 Graden in Paradise Bay, ons volgende landingsplek. Door de helse wind, moeten we wachten op de excursie totdat de vurige windvlaag stopt. Et voilá, na een half uur mogen we onze speciale winterkleding aandoen. We mogen landen! De Argentijnse Brown station staat op ons te wachten, inclusief de gesteente heuvel met een panorama view van Paradise Bay. Als ik mijn eerste stappen in de sneeuw zet, zie ik een pelsrob slechts vijftien meter van mij vandaan. Poserend voor mijn camera laat hij zijn beste 'moves' zien. Als een kudde lopen de passagiers achter elkaar aan naar de kleine berg waar de bioloog Leandro op hen wacht. Met een kleine groep sta ik op de berg, naast een grafplaat van iemand die in 1957 is overleden. Het witte continent; ik sta er nu. En ondanks de scherpe wind die mijn gezicht pijnigt, krijg ik een brok in mijn keel. Ongelofelijk dat ik hier ben.

Ik slik de brok weg en ik doe een kleine trekking op weg naar boven, waar een hogere berg op me wacht met een adembenemende uitkijk. Zodra mijn groepje boven aankomt, adviseert Pablo, de andere bioloog, ons om te bukken. Door de krachtige wind kun je makkelijk je evenwicht verliezen en zo naar beneden donderen. Ik buk direct en ondanks ik andermans benen om me heen heb, delete ik ze en ik open mijn ogen. Ik hoor het geklets achter me al niet meer. De tijd staat stil. W-w-w... lezers, ik kan geen woorden vormen voor datgene wat ik zie. We moeten terug. Als laatste van de passagiers glijd ik naar beneden waar de zodiac op de rest en mij wacht. Terug naar de Ushuaia dan maar, waar de lunch al klaar staat om te serveren.

Met een chique, verrukkelijke lunch voor ons, kletsen Inger en ik bij over de 'Dirty Dancing'-nacht. Het gegiechel van ons is duidelijk hoorbaar door de hele eetzaal. We lijken wel twee pubermeisjes die over iedereen aan het roddelen zijn. Plotseling zie ik Joel, een zeeman, vanuit de keuken verlegen koekeloeren naar mijn Hollandse maatje. Fernando, chef van de serveerders, komt naar ons toe en vraagt of ze Marian heet en legt een roos van servet voor Inger neer. Hard lachend kijk ik naar waar Joel sta... oh hij is weg. Een grote blunder wat betreft de naam, maar verder wel erg lief. Sindsdien is met dank aan het heerlijke Franse accent van ons fransman Louis de Ushuaia omgedoopt tot de romantische Frans uitsprekende Ushuaiaaa, 'El barco del amor' oftewel de 'Love Boat'.

In de middag is het plan om naar Neko Harbour in Andvord Bay te gaan. Door grote stukken ijs in de zee is het niet mogelijk om met de zodiacs aan land te gaan. Teleurgesteld blijven we op 'El barco del amor'. Alsnog doe ik mijn dikke kleding aan en ik ga naar buiten. Waar Rose in de film 'Titanic' haar armen spreidde, daar sta ik nu met mijn camera, klaar om foto's van de walvissen te maken. Hopla! Walvissen gespot! Ik druk de knop in op mijn camera en ik schiet beelden van de bultruggen. Met de waanzinnige uitkijk van de Neumayer Channel geniet ik in stilte van al het moois. Ik tover een glimlach op mijn gezicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 44353

Voorgaande reizen:

19 September 2012 - 17 Maart 2013

Op naar Zuid-Amerika!

Landen bezocht: