Dag baby lama´s, worstelvrouwen en Pollo Rey - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Doris Furcic - WaarBenJij.nu Dag baby lama´s, worstelvrouwen en Pollo Rey - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Doris Furcic - WaarBenJij.nu

Dag baby lama´s, worstelvrouwen en Pollo Rey

Door: Doris Furcic

Blijf op de hoogte en volg Doris

25 November 2012 | Bolivia, La Paz

Dag Bolivia, want morgen vertrek ik naar Cuzco in Peru! Ik eet de lekkerste salteñas voor de laatste keer, Ik spendeer mijn laatste bolivianos aan kleine troep en ik slenter weer terug, op weg naar mijn hostel.

De weg in mijn hostel wordt geblokkeerd door een Braziliaan. Hij wil dat ik meega naar een worstelwedstrijd. Boliviaanse dames in traditionele kledingdracht zullen vechten om nummer één te worden. Zie je het voor je? Dit moet gezien worden!

Samen met de Braziliaan en twee Japanners pakken we de minibus om naar onze unieke bestemming te gaan. We stappen uit en moeten nog een stuk over de markt lopen. En daar heb ik de snoezigste baby lama's - niet uitgedroogd, maar levend - gezien! Ik erbij en *klik* ik heb weer een leuke foto.

We lopen verder en staan in een vijftien meter lange rij om de kaartjes te kopen. De schat van de Braziliaan betaalt mijn kaartje en we gaan naar binnen. Popcorn, cola en wat ansichtkaarten als souvenir krijgen we in onze handen. De zaal is zo groot als twee gymzalen. In het midden is de boksring te zien.

Twee mannen en een scheidsrechter die absoluut partijdig is, staan in de ring. Alledrie de mannen gaan tekeer, maar dit boeit me niet. Ik wil de vrouwen zien. En daar komen ze: normaal gekleed zoals de vrouwen op straat. Één heeft dan nog net een glimmende blauwe masker op. Als enalaatste komt er een clown die als een loco tekeer gaat en de dame besmeurt met cola en haar in elkaar timmert. Heel apart dit.

Na de popcorn en een suikerspin vraagt mijn maag om eten. De Braziliaan en ik kijken elkaar aan en we schreeuwen "Pollo Rey!" We rijden terug naar het centrum en de kip roept ons. We genieten van de kip kip kip en lopen weer terug naar ons hostel. Ik pak mijn spullen in en ik ga naar bed, dromend over de salteñas, baby lama's en de stoere vrouwen.

  • 27 November 2012 - 22:36

    Leen Toet:

    Hoi Doris,

    Wat maak je toch veel aparte en leuke dingen mee.
    Wie zou dat niet willen zien zo'n worstelwedstrijd met vrouwen.

    Wat gaat de tijd toch snel, je gaat al weer naar het volgende land Peru.
    Ben benieuwd wat je daar weer gaat zien en meemaken.

    Goede reis naar Peru.

    Groeten,
    Leen

  • 28 November 2012 - 02:59

    Aalima:

    Misssing you lady D!

  • 28 November 2012 - 15:02

    Annick:

    Hi Doortje,

    Je schrijft fantastisch! Zo te merken ga je nooit meer terug naar NL!

    Ik blijf aan je denken.

    Liefs,

    Annick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Doris

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 44339

Voorgaande reizen:

19 September 2012 - 17 Maart 2013

Op naar Zuid-Amerika!

Landen bezocht: